TEMATICHE >FORUM IT> I PRIMI PASSI DA DJ VIA COMPUTER > Problema preascolto traccia da Mac
Torna alle discussioni RISPONDI

Problema preascolto traccia da Mac

Angycata

1 Messaggi
Inserito il 10/21/21 a 12:51:20
0
0
FONTE
Italy
  • DJControl Instinct
  • Djuced
Ciao a tutti,
Ho questa console Dj Instinct, che non uso da un po', però ieri l'ho ripresa per giocarci un po' e vedere se mi ricordo ancora bene come mixare canzoni.
Il problema è che una volta che collego le cuffie all'ingresso della console e premo il tasto per il preascolto, non sento nulla.
Ho letto da un altro forum che una delle soluzioni poteva essere di andare da Utlities> Audio MIDI Setup e inserire la spunta in Built-In output, in modo tale da usare poi in DJUced "master" come Output 5&6 e "headphones" come Output "3&4", ma non ha dato alcun risultato. Come posso risolvere?
Grazie mille

User Experience Team

2066 Messaggi
Inserito il 10/21/21 a 14:07:20
0
0
FONTE
Canada
  • DJControl Inpulse 300
  • DJControl Inpulse 500
  • DJ Console 4-Mx
  • Serato
  • Djuced
  • VirtualDJ
  • Traktor
Hello,

Welcome to the forum.

The discussion you mention obviously talked of a 5.1 sound card instead of a 4-channel audio built-in a DJ controller, so I suggest you do not take it into account with DJContt.

1) In "Audio MIDI setup", "Audio Devices" should describe DJControl Instinct like this, please confirm you get the same description for Hercules DJControl Instinct: a 4-channel Master Stream with Front Left, Front Right, Back Left, Back Right

Make sure the level of these 4 channels is at the max level in Audio MIDI Setup.

2) If Audio MIDI setup describes DJControl Instinct as aforementionned, please go in Djuced, and set the audio like that:

Audio Device: Hercules DJControl Instinct
Output:  Master: Outputs 1&2   /    Headphones: Outputs 3&4

PS: please complete your profile with technical information on your device in My Space > My Profile
- in "Describe your equipment", describe your computer
  • brand and model
  • CPU
  • RAM
  • Type of USB port (USB 2, USB 3, USB-C, direct USB port or through a USB hub with a power adapter)
  • Environment (Eg. MacOS 11.6)
  • version of DJ software (Eg. Djuced 5.1.3)
  • version of DJ driver (Eg. HDJSeries 6.40S)
Since sharing tech info is always needed on a technical forum.