SUBJECTS >FORUM IT> I PRIMI PASSI DA DJ VIA COMPUTER > Mancato collegamento tra PC e DJCONTROL dopo installazione programma
Back to the topics REPLY

Mancato collegamento tra PC e DJCONTROL dopo installazione programma

Cristiana Valenti

4 Messages
Posted on 03/11/18 at 21:10:33
0
0
Italy
Ciaoa tutti, chi puo' aiutarmi? ho provato a installare di nuovo il programma DJUCED18 sul mio pc portatile perche' avevo problemi con la consolle... rispetto al comando che davo con i fader e il crossfader la musica usciva in ritardo come se ci fosse un ritardo tra il pc e la consolle, avevo gia' posto il problema su questo forum tempo fa perche' lo stesso mi succedeva qualche volta, non sempre, con il preascolto delle cuffie, rendendo difficile  il momento del mixaggio, ma non ho avuto una risposta che mi abbia aiutato....andando per tentativi ho pensato che c'era un problema col programma, cosi' lo ho disinstallato e riinstallato, ma purtroppo adesso la consolle non risponde piu', nel senso riesco a far funzionare soltanto il pulsante MOOD tutti gli altri comandi non funzionano....
Grazie mille a chi puo' aiutarmi

Io ho HERCULES DJCONTROL INSTINCT SERIE S
         PC ACER ES1-C08J

Cristiana Valenti

User Experience Team

645 Messages
Posted on 03/12/18 at 15:26:08
0
0
Canada
  • P32 DJ
  • DJControl Jogvision
  • DJConsole RMX2
  • DJControl Air+
  • DJ Console 4-Mx
  • Djuced®
  • VirtualDJ®
  • Serato®
  • Traktor®
Hello,

1) Please precise your version of Windows and your version of Djuced 18.

2) Do you use Djuced 18 1.0.104?

3) What is your audio setting in Djuced 18? Did you set Djuced 18 audio as follows?
Click on Gear icon in the top bar.

In the Settings menu, go to Audio page and check if you get:
- Audio device: DJControl Instinct ASIO (ASIO)
- Master: Outputs 1&2
- Headphones: Output 3&4

Cristiana Valenti

4 Messages
Posted on 03/25/18 at 18:38:01
0
0
Italy
Ciao, Io ho Windows 7
Djuced 18 version 1.4
Ho impostato come dici tu..  ma non funziona. Quando apro il programma mi viene la schermata che mi dice che il programma funzionera' solo in versione DEMO per 30 minuti. Il controller non comunica con il pc... forse e' un problema del controller.Grazie comunque. Ciao

User Experience Team

645 Messages
Posted on 03/26/18 at 11:25:20
0
0
Canada
  • P32 DJ
  • DJControl Jogvision
  • DJConsole RMX2
  • DJControl Air+
  • DJ Console 4-Mx
  • Djuced®
  • VirtualDJ®
  • Serato®
  • Traktor®
Hello,

1) Did you install Hercules drivers?
The last package is 2018_HDJS_1, here?

2) I understand Djuced 18 is stuck in demo mode, but even if it is stuck in demo mode, please answer to the former question: What is your audio setting in Djuced 18? Did you set Djuced 18 audio as follows?
Click on Gear icon in the top bar.

In the Settings menu, go to Audio page and check if you get:
- Audio device: DJControl Instinct ASIO (ASIO)
- Master: Outputs 1&2
- Headphones: Output 3&4

3) Please verify if the DJControl Instinct is detected as a MIDI controller in Windows in following the process here: http://ts.hercules.com/faqs/eng/her_eng_00439.pdf.

4) If the DJControl Instinct S Series in not detected as a MIDI controller in Windows, check if you have
- installed the driver of a Logitech webcam which has a built-in microphone: if you did, please uninstall this Logitech driver, reboot the computer, re-install Hercules DJControl Series driver 2018_HDJS_1, and i you still use this Logitech webcam, I am not sure you need a driver for it, but if you need a driver, install its new driver you can find on Logitech website,
- a USB microphone / headset connected to the computer, and remove it when you use your DJControl Instinct.